Friday, 25 March 2011

Alf Mabruk Hasanah Suhail & Aliya


1) Alhamdulillah exam pertama baru saja tamat. Lega, lega juga.Tapi seminggu lebih lagi, mula pula exam kedua. Memang hidup di Jordan ini penuh dengan exam hampir setiap minggu.

Syukur Alhamdulillah, meskipun saya tersilap daftar subjek untuk semester ini (daftar subjek tahun 3 yang sgt mencabar, Fiqh Aiman & Fiqh Jihad), ramai senior yang sudi mengajar. Biarpun markah rendah-rendah saja, saya sangat bersyukur kerana dari sini Allah telah membuka ruang untuk saya menjadi lebih rajin menelaah kitab-kitab ulama'.

Yalah, bak kata orang putih " Failure is success if we learn from it ".

+ + +

2) Tahniah pada kakak saya Hasanah dan suaminya atas kelahiran cahaya mata kedua..

بورك لكما في الموهوب وشكرتما الواهب
رزقكم الله بره وبلغ أشدة
وجعله الله من عباده الصالحين

Muhammad Sayyd yang dilahirkan pada 21 Mac lepas.

Khayrat bersama adiknya Muhammad Sayyd. Masha Allah..



Semoga Muhammad Sayyd dapat mencontohi ibunya yang sentiasa sabar dan tabah dan dapat mencontohi ayahnya yang sentiasa 'semangat' membuat semua perkara.
(*teringat ketika saya melawat mesir sebelum kejatuhan pak husni mubarak,  layanan mereka sangat istimewa.
Abang ipar saya semangat ke pasar pagi2 semata-mata nak cari burung puyuh untuk saya yang tengah mengidam. Kakak saya yang sedang sarat mengandung dengan tabah ke hulur ke hilir menemani saya melawati tempat2 bersejarah di Alexandria)

Masha Allah.

+ + +

3) Tahniah buat adik saya, Aliya yang berjaya mendapat keputusan cemerlang dalam SPM 2010.
Ahsanti. Walaupun kali ini tak dapat memotong abangnya, jangan risau, jemputlah ke jordan ini, ambil bidang Syariah Fiqh Usul, maka bolehlah kita saling bersaing lagi :)

Moga dengan kejayaan ini, menjadi pemangkin untuk Aliya menjadi lebih solehah dan lebih semangat berjuang di jalan Allah ini. Bukan untuk di-riya'2-kan ya. SPM je pun,,orang dah tak kisah dah bila dah masuk Universiti nanti.

  © Blogger template 'Portrait' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP