Wednesday, 6 October 2010

Dedikasi Buat Tercinta

" Abah, datang lah sini (asrama sekolah) lawat amad"

"Atuk dulu penah datang sekolah abah 2 kali je. masa hari pertama sekolah tingkatan 1, dan hari terakhir lepas SPM"

" T_T " (tak terkata dah)

+ + +

"Abah, nak iphone 4 boleh? hehe "

"Abah lepas Kawen baru ada handphone"

"erk,  :') " hanya mampu tersengih

+ + +

Sebelum upsr  dan sppm (exam agama)

"Kalau dapat semua A, dapat PS2"

" :D " (Seronok tak terhingga)

Selepas keluar result :

"abah, amad dapat semua A, satu B. B subjek hafazan quran."

"tak dapat lah PS2"

semudah itu.

+ + +

Ini lah 3 contoh yang buat saya lebih kagum terhadap beliau. Setiap contoh ini, terdapat banyak fiqh dan pengajaran besar yang banyak membantu saya hingga kini.

* * * *
Abah, mama & hana di samping kek hari lahir abah yang ke-48


Kelmarin, 4 oktober adalah hari jadi Abah. hari itu sangat payah untuk tidur kerana mengenangkan Abah dan mama.
Teringang-ngiang wajah abah dan mama. Secara detail saya cuba ingat kembali satu per satu jasa mereka sejak saya kecil hinggalah kini.

Jujurnya, setelah lama 'menahan ego' di perantauan, akhirnya muncul juga rasa sayu pilu tambah terharu di hati. Mana mungkin saya tak terharu kerana amat dalam cinta mereka berdua pada saya. Cinta yang dizahirkan dengan amal yang membahagiakan saya hingga kini.

~ ~ ~

Lantas saya sedari, betapa Allah Maha Pengasih dan Penyayang
"Sesungguhnya Allah lebih mengasihi hamba-Nya daripada seseorang wanita terhadap anaknya"

5 comments:

muna khaider

Abah, a man of few words, but thousands wisdoms :)

Ibnu Roslan

huhu..mad..jgn buat ana rasa nk nangis gak... T_T
kantoi nangis ye..hehe =)

ibnkhair

munah: betul3 :)

ibnuRoslan:
relax mar..jgn nangis~ :D

Mr.F

oh, syahdu.

Anonymous

Overview of state health insurance laws and activities. http://insuranceinstates.com/illinois/Chicago/Cotter%20James%20P/60614/

  © Blogger template 'Portrait' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP