Friday, 28 May 2010

Tekad Menjelang 2 dekad

الحمد لله تملأ الميزان, وسبحان الله والحمد لله تمللآن أو تملأ ما بين السماوات والأرض

Alhamdulillah memenuhi Mizan, dan Subhanallah serta al-hamdulillah keduanya memenuhi apa yang ada diantara langit dan bumi (HR. Muslim)

+ + + +

Bagi Ahli Fizik, mungkin 24 Mei menjadi tarikh bersejarah buat mereka, kerna lahirnya Daniel Gabriel Fahrenheit si genius fizik dari German pada 1686.
Bagi pencinta IT pula, tarikh ini juga lah yang mengembirakan mereka kerna microsoft mengumumkan keluaran Windows NT pada 1993.
Begitu juga warga Lubnan, mereka mulai senyum gembira pada 24 Mei tatkala Israel mengundurkan tentera mereka pada tahun 2000 setelah 22 tahun bermaharajalela di sana.
Ini semua kegembiraan yang saya kira cukup bermakna dan penuh nostalgia berharga buat mereka.


Dan saya yakin, cukup 24 Mei mengembirakan Mak Ayah saya kerana putera kedua dan terakhir mereka berdua ini dilahirkan pada tarikh ini. Tambah menarik, puteranya ini tidak menangis saat dilahirkan. Ya, masakan tidak ia menjadi cukup nostalgic buat mereka berdua.


Alhamdulillah, kini genap dua dekad saya hidup. Bermakna, saya telah menghampiri mati sebanyak/selama dua dekad sedang Al-Mumit bila-bila saja bisa mematikan saya. mungkin sebentar lagi. Kalau Dia boleh Kata 'Jadi' maka jadilah.. Tak mustahil Dia bisa juga berfirman 'hancur' maka hancurlah..
Sama sekali tidak mustahil ! 
(ayuh, kita saling bermaafan :) 

sudah 2 dekad hidup, 2 jalan ini sentiasa terbuka luas.
moga kita pilih yang terbaik.
+ + + +

Alahai, sudah besar pun dapat hadiah birthday lagi ~ :)
tapi tak mengapalah, suka sekali saya warwarkan jutaan penghargaan buat yang memberi hadiah, material mahupun yang tak nampak yang sukar digambarkan nilainya.

Terima kasih saya ucapkan khusus kepada :

  • Ibu Bapa saya yang tercinta, yang telah menghadiahkan saya Laptop. Laptop yang cukup istimewa sesuai dengan minat saya. :) Juga cheese cake . Insya Allah membiak2 berantai2 pahala mereka kalau hadiah ini digunakan sebaiknya untuk Dakwah. Jika energy dari cake sedap tersebut dipindahkan ke gerabak-gerabak dakwah.
  • Adik beradik yang memberi ucapan2. terutama Suhaib yang sudi meminjamkan kereta sepanjang saya di KL ini dan Uswah yang telah memberi hadiah Pen Parker mahal. Insya Allah pahala kalian akan tak putus-putus, jika adikmu ini menggunakan hadiah tersebut untuk dakwah. Jazakumullah khairul jaza'
  • Murabbi semuanya, yang mendoakan dan memberi peringatan bila umur semakin tua ini..
  • Sahabat dan kenalan semuanya, yang memberi hadiah dan yang tak putus-putus mengutus mesej sambil mendoakan "moga thabat" dan macam2 lagi ayat berbunga-bunga. Sangat membantu. Maaf kalau tidak dibalas mesejnya.


dan akhir sekali, mungkin termasuk juga dalam Hadiah hari jadi,
buat pihak Bank Negara Malaysia, terima kasih kerana sudi menawarkan biasiswanya ke timur tengah kepada saya.
Setelah lama menanti, sudah genap 20 tahun juga baru kamu beritahu ya.
Alhamdulillah.

Alhamdulillah. Memenuhi Mizan.

*terima kasih juga yang mengucapkan tahniah dan bermacam bentuk ucapan lagi. Sangat saya hargai.
wassalamualaikum.

haish, Jordan merisik, Mesir Menanti, Madinah menyapa..~  T-T
Subhanallah. 

2 comments:

+akufobia+

wee.byebye malaysia.selamat hari lahir.smile.zzz.

Ahmad ibnu Khairuddin

lama lagi tinggalkan malaysia.. :)

  © Blogger template 'Portrait' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP