Wednesday, 3 February 2010

Satu Demi Satu

Tak terhitung syukur saya panjatkan kepada As-Syakur. Baru saja meraih kegembiraan dengan berita kelahiran khayrat di Mesir(anak buah pertama), hari ini Allah melipatgandakan lagi kegembiraan saya dengan berita kelahiran anak buah kedua saya.
Makanya, kesyukuran saya amat amat amat wajib dilipatgandakan jua..

Tahniah saya ucapkan kepada Abang kesayangan saya, Suhaib dan isterinya mariam azwa atas kelahiran anak perempuan pertamanya. Mereka menjadi antara asbab kepada kewujudan bayi ini.
Allah mengangkat tinggi martabat asbab wujud seseorang(ibubapanya), sampaikan banyak hukum syariah yang seolah² Allah bagi chance pada ayah yang membuat kesilapan pada anak cucunya : Seperti membunuh, si ayah tak dikenakan qisas (kenangan subjek Fiqh @ STAM bab pembunuhan)

buurikalaki fimauhub wa syakaratil waahib wa birruhu a'ala shiddatihi 

Harapan saya pada baby ini mudah je..
Moga beliau memberi sumbangan kebaikan yang sangat besar pada kita semua.
Lebih specific, moga² beliau berbakti pada abah dan ibunya, sanggup menolong sesiapa yang memerlukan mengikut kemampuan. dan bila dah capai Aqil baligh nanti, beliau dah bersedia untuk berkorban melaksakan kelima² rukun Islam.
Jadi tak boleh tidak, sedari bayi lagi dan sebelum capai umur baligh lagi, abahnya, suhaib dan ibunya mariam azwa perlu jaga dan didik dia betul² supaya beliau bersedia mencapainya~

+ + + + + +
Bila abang saya baru dapat anak ni, saya terus teringat pesanan penuh Kasih Sayang daripada Ar-Rahim dalam surah al-munafiqun, langsung menjadi pesanan khusus buat abang saya yang baru bergelar bapa dan mariam yang baru diamanahkan sebagai ibu :

 O you who have believed, let not your wealth and your children divert you from remembrance of Allah . And whoever does that - then those are the losers.

Wallahu A'lam 
Assalamualaikum

0 comments:

  © Blogger template 'Portrait' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP