Wednesday, 20 August 2008

Ada pengajaran?


Assalamualaikum.
penulis telah menukar no. telefon bimbitnya.
maknanya nombor lama ( 019-700... ) akan tidak diguna pakai lagi. diganti dengan nombor baru. Boleh dapatkannya melalui no. lama dalam masa 2-3 hari ini.

+++++++++++++++

kongsi-kongsi kala sedar :

Sedang penulis tekun menyalin semula nombor-nombor sahabat. Baru tersedar, memang terkorban banyak masa, mungkin berjam-jam untuk menyalin kesemuanya.

Ternyata teramat ramai sekali ramai sahabat-sahabat yang mendampingi di dunia yang penuh duri ini dalam mencapai misi dan visi suci yang diidami selama ini.
Nah, Ini baru yang tercatat dalam telefon bimbit !
Persoalannya, adakah selama ini syukur kepada Allah S.W.T yang Maha Memberi Ni'mat ?

Tak mustahil kita jadi sebegini satu ketika nanti



Dari Mughirah bin Syuabah r.a., katanya:
"Apabila Nabi saw. berdiri melakukan solat, beliau berdiri lama sekali sehingga bengkak tumit atau betis beliau. Lalu beliau ditanya orang mengenai hal itu. Jawab beliau, "Apakah aku tidak boleh menjadi seorang hamba yang banyak
syukur?"(Hadis Sahih Bukhari)

Dari Salim r.a. dari bapaknya katanya Rasulullah saw. bersabda: "Seorang muslim adalah saudara bagi sesama muslim. Dia tidak boleh menganiaya saudaranya dan tidak boleh pula membiarkan saudaranya (teraniaya). Siapa yang membantu (mencukupkan) keperluan saudaranya maka Allah Taala membantunya pula (mencukupkan) keperluannya. Siapa yang melapangkan kesulitan seorang muslim. maka Allah Taala melapangkan pula kesulitannya kelak di hari kiamat. Dan siapa yang menutup kesalahan(rahsia.) orang muslim, maka Allah menutupi pula kesalahannya kelak di hari kiamat."(Hadis Sahih Muslim)

0 comments:

  © Blogger template 'Portrait' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP