Wednesday, 3 June 2009

Rahmah tatkala Walimah.

Kalau tahun lalu, bermula satu.
Kemudian pada mei tanggal satu hari tu bertambah satu.
Kini, bertambah lagi satu ! itulah dia sang menantu. bertalu-talu bertambah dengan laju.
Syukur pada Yang Maha Penentu Sesuatu. Dialah Al-Qadir, Allah S.W.T.

Dengan rasminya,
kakak penulis selamat 'dilepaskan' daripada Abah dan Mama penulis kepada Zayd Salahuddin b. Adam. pada 30 mei 2009 sekitar jam 5.30pm.

Barakalllah lakuma Wa baaraka 'alaikuma wa jama'a bainakuma fi khair
wa razaquma zurriyyatan tayyibah tanfa fil-Islam !

Segala pujia HANYA bagi Allah, Syukur pada Al-Jami', yang telah menghimpunkan keluarga besar penulis. Buat pertama kalinya, hampir kesemua datang berkumpul di johor bahru ini. Kaum kerabat dari indonesia turut hadir. Ada dari batam, sulawesi, jakarta, makasar, dan macam-macam.
Ramai tak terbilang sampai penulis sendiri tak mengenali sesetgh daripada mereka. Padahal sepupu dekat saja. Astaghfirullah..

khusus kepada kerabat yang tak dapat hadir, yang berada di mesir, holland,australia, indonesia dll, penulis sajikan gambar pengubat rindu sekitar majlis perkahwinan gabungan(dua beradik Suhaib dan Uswah sekaligus)..





sebelum akad.(zayd hanya bersenyum lebar meng'cover' kecuakannnya)mama sedih melepaskan anaknya. Hanaa' masih tak mengerti :I






ibu saudara penulis a.k.a Mak Andam pengantin.
(kelihatan laptop terbuka ber'webcam2' bersama kerabat dari mesir melihat upacara akad)

(makcik Hajrah, kanan gambar dan kak rahimah, depan)
kerabat dari Indonesia.Maaf hanya dua org yang penulis igt namanya..

Pada 1990,abah berada di UK, maka Suami mck hajrah,pck Yafie' yang telah meng-azankan penulis ketika lahir. Seingat penulis, baru sekali berjumpa dengannya.
Beliau telah meninggal dunia..Al-Fatihah...


Cucu mck hajrah (Alisyah) dipangkuan ibunya, Kak Diyyen.

Sesi Ta'aruf setelah usai walimah. (di sini baru lebih mengenali keluarga sendiri)

Nenek tgh syok menceritakan sejarah panjang keluarga. Dari Zaman Komunis hinggalah skrg

Uswah bersama keluarga barunya.


Sepupu penulis. bukan senang jumpa mereka lagi.


Mck Sempo dan mck Kamaliah(Guru fizik penulis)

*teringat saat menuntut ilmu fizik dgn mck kamaliah. Beliau sangat terkejut kerana dapati penulis mcm tak tahu apa2 ttg fizik sedangkan SPM tinggal lg seminggu dua. Berkat Usaha gigih beliau. Alhamdulillah Allah berikan Ganjaran lumayan. terima kasih ya..!


Uwa&Suhaib dan Zayd&Uswah


Suhaib excited jumpa kawan2 lama..

"Allahu Ghayatuna !"


"nanti suhaib belikan rumah banglo ya.."


Suhaib & Mariam Azwa
Moga bahagia selamanya..!







Akhir sekali, buat saudara yang tak sempat melihat montaj majlis perkahwinan ini,
Penulis sajikan.. moga terubat rindu. moga bertambah iman..~(boleh kaitkan?)


Wallahu A'lam.
Wassalamualaikum..

13 comments:

Anonymous

comel la montaj ni. sayang tak tayangkan waktu kenduri. tahniah kepada uswah zayd, suhaib uwa.

ibnkhair

Mintak maaf sgt.Siapa yg pulang lewat shj yg sempat tonton video ni.

memang rancang nak tayang masa kenduri.
cuma tak sempat sbb semua sibuk melayan tetamu.

suhailsufian

salam. mantap!!
gambar dgn video dua2 mantap.
Allah ghayatuna!

Mabruk alaik.

Anonymous

slm.

AlhamduliLLAH.
SMART!..buat guna apa?

MasReza

Hohoho....nice video! Kapan ya giliran ibnukhair? Hehe...

ibnkhair

[2suhailsufian] wslm
alhamdulillah. assyukru lillah.
maaf la montaj taun lepas(suhail&hasanah) punya bernada sedih.

[2anonymous]wslm.
guna sony vegas pro 8 je + software skecth up(abah's) + lain2 pembantu.

ibnkhair

[2masreza]
masreza.. lama sungguh tak 'mengobrol'.kangen sama mas.

giliran ibnkhair?
tunggu giliran mas dahulu ya.. :)

si berkaca mata

nta bila pula??

ibnkhair

danial,
soalan stam pun tak susah macam ni.
soalan spm apatah lagi..

:D

+akufobia+

haha.masih tak menjawab soalan.lalala.ke nak biar kosong je dulu?kang takde markah.haha.nanti siapa nak buatkan montaj untuk nta time nta kahwin.ngee.

mnmnur

cute gle gamba abg ko. ahahaha

Anonymous

kat montaj tu,
aq lebay nmpak name ahmad dr name pngntin... :b

Anonymous

tibe2 tertanye,
sape yg kawen????

  © Blogger template 'Portrait' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP