Thursday, 13 September 2007

Eid Mubarak...

Tidak layak utk kita memulakan sesuatu tanpa memuji Allah s.wt,memanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran kepadaNya,
ar-Rahman ar-Rahim yang tidak jemu m'beri rahmat pada hambaNya.
al-hafiz,yang menjaga dan memelihara kita daripada sebarang masalah
al-quddus yang mensucikan hati kita dari terkarat
al-muqiit yang memberi kekuatan kepada kita
al-rozzaq yang memberi rezeki yang melimpah-limpah kepada kita..

masha Allah.. alhamd-LILLAH..segala pujian hanyalah layak bagi Allah s.w.t

maghrib,Rabu,12/9/07
umat Islam diberi 'chance' lagi oleh Allah s.w.t untuk menerima tetamu yang disegani,dihormati,dirindui, iaitu Ramadhan.Namun,di samping itu,manusia diberi peringatan oleh Allah dengan gempa bumi di bangkahulu sehingga kesan gegarannya dapat dirasai rakyat Malaysia terutama di Johor dan jirannya,Singapura.

na'uzubillah..ya Malik,ya Jabbar,ya Mujiib kami memohon perlindunganMu dari sebarang bencana..Ameen ya rabbal-a'lamin


bagi para Duah ilallah,Ramadhan bukan sekadar yang difahami oleh orang biasa,bahkan lebih.
teringat pesanan murobbi di saat zaman muda2 form 2 dahulu.."Ramadhan bulan Da'wah!" katanya..
"nah, Allah bagi bonus kepada sesiapa yang mahu buat 'projek taghyir'. " kata murobbi yang lain pula...


mana tidaknya,,dah disebut 1400 tahun yang lampau~

"Telah datang kepadamu Ramadhan bulan BERKAH,Allah melimpahkan keberkahan kepadamu,menurunkan RAHMAT,menghapus segala kesalahan, dan mengabulkan segala doa.Allah memandang kepada perlombaanmu pada hari itu dan membangga-banggakan kalian di hadapan para Malaikat-Nya, sehingga Allah memperlihatkan kebaikan dari dirimu.Maka sesungguhnya, orang yang celaka adalah orang yang tidak memperoleh rahmat Allah Azza wa jalla pada bulan itu" (HR Thabrani dalam kitab al-Kabir)

Diriwayatan dari Abu Burdah bin Abi Musa al-Asy'ari,dari ayahnya,dari hadith yang panjang,
"Sesungguhnya,Allah menetapkan pada diri-Nya bahwa barangsiapa yang merasakan haus kerana Allah pada hari yang sangat panas, maka hak Allah memberinya minum pada hari Kiamat"

"maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?"
(ar-Rahman : 13)

masha Allah...."mmg sah Allah Maha Pengasih dan Penyayang ..siapa bantah tak tau la" kata bdk kecik~

4 comments:

ur sister

mantap sungguh gambar di atas itu~

Munah

haha.. menyokong aya..
tapi isi post pun matap gak..

im a proud sistah..

how come u didnt tell us about u being KU? at least inform la..

ni tak.. org kol je mintak kasut.. ces..

selamat berpesta ibadah, mad..

ahmad ibnu khairuddin

ibadah byk2 but dont forget to check our niyyah~
"boleh jadi amalan yg besar menjadi kecil disebabkan dgn niat"~

*tahun ni senang sikit nak berbuka, 2 big akhwat dah diperantauan..
tiada masalah kesempitan meja lagi~ hehe..

dont be sad,Allah wif u..

Munah

ces... padahal rindu aku taknak cakap.. haha..

  © Blogger template 'Portrait' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP