Thursday, 15 December 2011

Langkah Bermula : Beyt Muslim

"Selautan emas dan segunung permata bukan tandingan kerana diri wanita solehah itu lebih tinggi nilainya di kaca mata Islam. Perhiasannya tidak akan mengaburi iman sesorang yang memandangnya malah akan terus terpelihara.Menjadi solehah bukan hanya pada diri kita tetapi untuk seluruh umat kerana ia menggambarkan kepada masyarakat umum hakikat peribadi seorang wanita muslim. Mungkin ini adalah usaha kecil dalam menyucikan dan mengangkat nama Islam disamping menolak segala sangkaan yang sebelum ini penuh dengan fitnah.
Qudwah (teladan) adalah salah satu cara dalam dakwah yang paling berkesan tanpa menyakiti mana-mana pihak malah lebih mengesani."

Teman hidup di dunia dan di syurga
”Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rizki yang mulia (surga)” Surah an-Nur ayat 26.
Ini janji Allah dalam menentukan pasangan hidup untuk hamba-hambaNya.
Perkahwinan merupakan satu wadah dalam menyempurnakan separuh daripada agama kita, dan sudah pasti kita mengharapkan pasangan hidup yang membantu dan bersama kita untuk menyempurnakannya sebelum bertemu Allah dan meneruskan kehidupan di syurga kelak. Impian yang besar ini tidak mungkin akan menjadi realiti tanpa apa-apa persediaan."
           -Wan Nabilah. Irbid, Jordan-
+ + +





Firman Allah swt :
"Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir" (Ar-Rum : 21)

Hadith Ar-Rasul saw:
“Apabila seseorang hamba telah berkeluarga, bererti dia telah menyempurnakan separuh daripada agamanya. Maka takutlah kepada Allah terhadap separuh yang lain.”
(Riwayat At-Tabrani)

+ + +

Saya, Al-Faqir ila Allah, dengan rasa rendah dirinya mengumumkan bahawa saya akan mendirikan Beyt Muslim dengan Ukhti Wan Nabilah binti Wan Jamil, Tahun 3 Perubatan di Jordan University of Science and Technology (JUST).

Insya Allah Majlis akad nikah dan walimah akan berlangsung di Malaysia pada 23/01/12 di Alor Star, Kedah dan pada 28/01/12 di Johor Bahru. Kalian semua dijemput hadir beramai-ramai bagi memberkati lagi majlis.

Doa sahabat-sahabat, pakcik makcik dan guru-guru semua yang saya hormati sekalian amat kami harapkan bagi memudahkan segala urusan sekaligus mendapat keredhaanNya.

Wassalamualaikum wbt.

maklumat lanjut : ahmad3nabilah.blogspot.com

1 comments:

Anonymous

salam akh, tumpang tanya, apa tajuk background music blog ni, ahmad3nabilah.blogspot.com ?

  © Blogger template 'Portrait' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP